dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az értékesítő fél nem tartja raktáron a termékeket, hanem valahányszor egy vásárló rendel tőle valamit, az értékesítő fél egy harmadik féltől vásárolja meg a rendelt terméket, és közvetlenül a vásárlóhoz szállíttatja azt. Ez azt jelenti, hogy az értékesítést végző fél valójában soha nem is találkozik a termékkel.

A legnagyobb különbség a dropshipping és a hagyományos viszonteladás között, hogy az értékesítő kereskedő nem rendelkezik saját árukészlettel, és csak akkor vásárolja meg a termékeket, ha valaki (rajta keresztül) rendel azokból.

A dropshipping során a vásárló tehát valójában közvetlenül egy nagykereskedésből kapja az árut, az értékesítő fél csupán ennek a megrendelését bonyolítja le.

  • Kevesebb tőkét igényel és egyszerűbb beindítani mint a hagyományos webshopokat, hiszen nem kell raktáron tartanunk a termékeket, illetve a szállítással és csomagolással sem kell bajlódnunk
  • Alacsony fix költségek.
  • Rugalmas a munkavégzés. Telefonon vagylaptopon a világ bármelyikpontjáról képesek vagyunk üzeletünket menedzselni.
  • Óriási kínálat, többszász beszállító.
  • Kevesebb tőkét igényel, így könnyű a piacra lépni ezzel a formával. Mivel olcsón elindíthatunk egy ilyen fajta webshopot, így viszonylag sok versenytársunk lehet. Érdemes ezért az egyediségre és a vásárlói hűségre építeni.